Terug

Hoe ervaren mensen met een verstandelijke beperking de coronacrisis?

De onderzoekers van de AWVB wilden weten hoe hoe het ging met mensen met een verstandelijke beperking tijdens de coronacrisis.
Daarom deden ze onderzoek.
Het onderzoek gaat over het begin van de coronacrisis.

Hoe ging het onderzoek?

De onderzoekers van de AWVB praatten met mensen met een licht verstandelijke beperking.
De gesprekken gingen over hun ervaringen.

Wat kwam er uit het onderzoek?

We hebben veel geleerd van dit onderzoek.
Alle deelnemers aan het onderzoek waren bang om besmet te raken en om anderen te besmetten.
Ook gaven de deelnemers aan het contact met andere mensen te missen.
En er was veel onduidelijkheid over de regels.

Wil je meer weten over de uitkomsten? Klik dan op deze samenvatting.
De samenvatting is geschreven in begrijpelijke taal voor iedereen.